![]() |
| klik op afbeelding voor de foto's van dag 3 |
7
AM --> WZW ( wakker zonder wekker :-)). Whoops, de eerste aanblik
in de spiegel is toch even verschieten... 'k heb een kopke waar Tina
Turner jaloers op zou zijn. De hoge vochtigheidsgraad en warmte doen
mijn coiffure'ke blijkbaar geen goed! Haha.
Ontbijt
is vanaf 8 uur en niettegenstaande het hevige onweer van
gisterenavond, ziet de hemel er stralend uit... we kunnen aan het
zwembad ontbijten, joepie! Omstreeks een uur of 9 vertrekken we
richting Ft. Myers beach, maar eerst even een tussenstop gemaakt in
de Walgreens om anti-itch creme te kopen. Deze ochtend was er dan
toch iemand die mij blijkbaar een lekker stuk vond en om de 5 cm een
slokje bloed van mijn been gedronken heeft. :-/ Onderweg beslissen we
om nog even in de Miromar Outlets te gaan shoppen. Wooow!! Hebben wij
even een shopke gedaan!
Ondertussen
was het beginnen gieten, ... niet te doen. Dus gaan we even in La
luna Rossa, een italiaans restaurantje, lunchen in de hoop dat het
ophoudt. Tevergeefs! Dan maar richting verblijf. Ik las op
tripadvisor heel leuke en toffe commentaren over Silversands resort,
en het valt echt heel goed mee! Super tof ding!
Omdat het weer nog steeds kwakkelt en het dus niet te doen is om op het strand te gaan liggen, gaan we voor plan B en rijden richting Edison- Ford museum. Aan de kassa maakt een vriendelijke meneer ons duidelijk dat we helaas enkel het museum kunnen bezoeken en niet “the estate & garden”, wegens orkaangevaar. Pffft, ik zeg nog tegen Philip, wat een pussy's die Amerikanen, 2 donkere wolken en de boel wordt gesloten. But so be it. We zijn echter nog geen 5 minuten in het museum of het begint daar aan alle kanten te bonken, en water te gieten. Gelukkig zitten we binnen en lopen we niet in de tuin. “Dank u, museummeneer!” :-)
Omdat het weer nog steeds kwakkelt en het dus niet te doen is om op het strand te gaan liggen, gaan we voor plan B en rijden richting Edison- Ford museum. Aan de kassa maakt een vriendelijke meneer ons duidelijk dat we helaas enkel het museum kunnen bezoeken en niet “the estate & garden”, wegens orkaangevaar. Pffft, ik zeg nog tegen Philip, wat een pussy's die Amerikanen, 2 donkere wolken en de boel wordt gesloten. But so be it. We zijn echter nog geen 5 minuten in het museum of het begint daar aan alle kanten te bonken, en water te gieten. Gelukkig zitten we binnen en lopen we niet in de tuin. “Dank u, museummeneer!” :-)
Het
museum is ok, maar niet echt wauw. Er hangen heel wat foto's en ook
zijn gloeilampen, grammofoons en eerste camera's worden er
tentoongesteld.
Er
speelt ook een documentaire over zijn leven en een gids vertelt je
over het ontstaan van de gloeilamp. Wisten jullie dat de draad van de
gloeilamp, die ervoor zorgde dat de uitvinding ervan hem toekwam,
gemaakt werd van bamboevezels? Die lamp brandde 1600 u.
Edison
was ook gefascineerd door bewegende beelden en schreef de eerste
stomme film op zijn naam. Hij ontwierp een soort juke-box, waarin de
mensen een nickle gooiden, en dan konden ze een kort filmpje zien.
Om
de filmpjes op te nemen gebruikte bij “Black Maria”, dat was een
zwart huis, dat rondgedraaid kon worden, en een dak had dat open kon
zodat ten allen tijde de lichtinval perfect was.
Op
de terugweg zien we dat het een redelijk zwaar onweer geweest is...
hier en daar ligt een afgewaaide palmtak op straat en bepaalde
stukken staan toch wel onder water. :(
Vanavond
gaan we nog een kleinigheid eten bij de buren, ttz. The beached Whale.
En morgen zijn we er weer, met meer weer! :-)
Grtjs Eva & Philip

Ik ben toch een lieveke e ik schrijf alweer iets op de blog want ja ik volg die zenne, en die rekening zie der fameus uit zenne! Kheb da slecht weer daar gezien amai ze zeggen dat het in Belgie veel regent maar amai daar toch meer ze, dan kan je maar 1 ding doen, SHOPPEN :D vanavond of morgen geen idee gaan we misschien naar Vlaanderen Muziekland leuk e en tot nu toe toffe blog ze moeke, papa schrift gi der uk is iet up e :d en vergeet geen vakantiefoto's van jullie twee te nemen e en op de blog te zetten want ik sla alle foto's op, op de asus :D goe e en oma heeft de route volledig uitgeprint allee goe verder bloggen e en we missen jullie enorm (nie dat het hier nie goe is ze) ma kom toch mr naar huis e dar nie blijven e :) dusja heel veeeeeeeel kusjes van iedereen e xxx
BeantwoordenVerwijderen