dag 6 : Marathon

klik op afbeelding voor de foto's van dag 6


Vandaag een alles- kan- en- niets- moet dagje. We zitten op the keys en daar gaat alles op het gemakje. We ontbijten in ons verblijf, lummelen nog wat rond, nemen nog wat foto's van de omgeving en de Anhinga's en plannen om tegen een uur of 10 te vertrekken. Terwijl we wat staan wachten om de sleutels af te geven komt er plots een ganse horde eekhoorns op ons af. Ze zijn helemaal niet bang en komen zelfs muesli uit mijn handen nemen. Zo schattig!

Omdat de zon schijnt en het alweer vrij heet is beslissen we om een kijkje te nemen in het John Pennekamp State Park. Philip zou graag de tocht met de glass bottom boat maken, ik ben niet zo happig, gezien mijn overgevoelige maag, maar ik wil de kans ook niet laten liggen. Bij de ingang van het park, waar we $9 dollar entrée betalen, staat een bordje “No glass bottom boat tour today”. (Ik ben stiekem wel wat blij :-)). Blijkt dat er een te strakke wind staat en dat de zichtbaarheid nihil is.
Dan maar naar het piepkleine aangelegde strandje. Gezien de stroming en de getijden kan er hier geen natuurlijk strand standhouden, dus dit is door de mens aangelegd. Amai, ... precies beton! We zitten zeker niet alleen, heel wat gezinnen komen hier gepakt en gezakt met tafels en stoelen, frigoboxen en allerlei snacks de 4th of july vieren. We vervelen ons niet en geven onze ogen de kost. Na een uurtje houdt mijn derrière het echter voor bekeken en we doen een korte trailwandeling, daar spot ik een kameleonachtig beestje. Niet zeker wat het was.

Het is ondertussen bijna 13u en ik had graag in Morada Bay Beach Café geluncht, dus we vertrekken alweer in zuidelijke richting. Amper een half uurtje verder belanden we in een file. Tja, 't is the 4th of july en net zoals bij ons, trekt iedereen naar de kust. Uiteindelijk komen we er pas om 14u15 aan ipv. de voorziene 13u 30. Maar de aanblik van wuivende palmbomen en kleurrijke stoeltjes op een hagelwit strand maakt de lange rit meer dan goed. We worden naar een tafeltje op het strand geëscorteerd en genieten er van een aperitiefje. Voor mij is dat een Watermelon martini, Philip neemt een Bud light. (Hij rijdt en er is nogal wat politie op de baan, dus we nemen liever geen risico!). De Ahi tonijn tartaar is verfrissend en smaakt ons fantastisch. 
 

Voor we vertrekken schiet ik nog wat plaatjes van dit Bounty-strand en dan ... hup alweer zuidwaarts. 
 

Onderweg naar Tropical Cottages, ons verblijf voor vandaag, had ik graag nog een tussenstop gemaakt bij Robbie's tarpon feed, maar er is een massa volk, en we zijn al wat aan de late kant voor onze 4pm check-in. We rijden dan maar door.
Onze cottage is turkoois en straalt happiness uit. :-)

De plannen voor deze avond staan nog niet echt vast. Er is hier een outside tikibar, net naast onze cottage, maar op Sombrero beach zijn er tal van festiviteiten en straks ook een vuurwerk, ter gelegenheid van de 4th. We zien nog wel.
Het draadloos netwerk is hier een ramp, ik weet dus niet of ik het verslagje en de foto's vandaag online krijg. Ik ga mij straks buiten wat dichter bij 'the office' installeren, misschien lukt het dan wel . ;-)

Grtjs, E&P

ps aangezien de tikibar net naast het kantoortje ligt... is het uploaden gelukt! ;-) santé!

1 opmerking:

  1. Tof, tof, tof :) ziet der leuk uit daar, zo een koddig huisje! :D En @mamie: vree schone foto's amuseer jullie nog goe daar, wij gaan naar de zee vandaag :)
    veel liefs en groetjes van iedereen xxx

    BeantwoordenVerwijderen