dag 2: Miami- Ft Lauderdale




klik op afbeelding voor de foto's van dag 2
Vandaag waren we om 7u eigenlijk al vrij wakker, dus snel even onder de douche gesprongen en de valiezen wat gereorganiseerd. Om iets over 8u stonden we al in de Walmart (die is hier 7/7 en 24/24 open). Frigoboxje gekocht, water, wat shampoo en koekjes en of course ... een gps :-). Vervolgens konden we vertrekken naar onze volgende bestemming, Ft Lauderdale. Onderweg leidt onze nieuwe gps ons vlekkeloos door het Amerikaanse verkeer (veel beweging is er nog niet op de weg, 't is dan ook zondag). Het is drukkend warm en hier en daar komt al een donkere wolk opzetten, het duurt dan ook niet lang vooraleer er een serieuze plesbui op ons neerdaalt, maar die is na een halve minuut alweer voorbij. No panic, dus! We rijden richting watertaxi, want aangezien Ft. Lauderdale het Venetië van de US wordt genoemd, kunnen we natuurlijk niet anders dan het via het water te verkennen. Wat inlichtingen genomen en uiteindelijk gaan we op de pier wachten tot de volgende taxi eraan komt... begint dat daar ineens te regenen!!! GIETEN!! Letterlijk met bakken uit de hemel. De auto staat amper 20m verderop, maar we zijn doorweekt tegen dat we daar aankomen. :-/ Na wat "wat-gaan- we- nu- doen" in de auto, beslissen we van een paar miles verderop te rijden en eens te zien of er in het centrum iets te beleven valt. 't Is er nog zo dood als een pier, maar ... de zon schijnt alweer en geen drupje regen meer te zien, dus beslissen we van toch maar op de water-taxi te springen. Deze voert ons langs imposante mansions en nog imposantere jachten. Man, man, ... hier zit geld! De gids op de boot weet ons boeien met allerlei weetjes over de huizen en de jachten. Zo is er bvb een advocaat, David Stern, die een enorm jacht voor zijn deur liggen heeft, en eigenlijk graag het huis van de buren tegen de grond zou zien gaan omdat hij dan meer plaats heeft voor zijn "bootje".
Rond een uur of 1 begint ons buikje te knorren en stappen we even van de boot om te lunchen in de Bahia Cabana Bar, deze bar is legendarisch omwille van hun Happy hour. Die begint nl. om 7u ... in de ochtend! :D
Met zicht op de multimillion-dollar jachts, eet Philip de specialiteit van het huis, baby ribs en ik hou het bij een Cabana Club sandwich met sliced turkey. Het is alletwee njammie!
 Na het eten nemen we de taxi terug naar het centrum en rijden richting B&B, check-in was voorzien tussen 2-3pm en we zijn wat te laat. Maar geen nood, er hangt al een briefje aan de brievenbus om ons te verwelkomen, de kamer is klaar en de deur open... WOW!! Wat een mooie kamer, mét uitzicht op de pool.

 Philip kan niet wachten om in het water te duiken, want het is hier echt pokkeheet! 92°F.

Terwijl Philip in het zwembad speelt, tik ik snel even dit verslagje uit.

Vanavond gaat het waarschijnlijk nog even richting centrum, we zien wel. Momenteel is het relaxing @the pool. 
Grtjs, E&P

3 opmerkingen:

  1. Ziet er al heel leuk uit tot nu toe! Hopelijk hebben jullie veel lol (moest ik van oma zegge die lol) :-) schijnt de zon daar? Hier soms we missen jullie heel hard maarja koop maar leuke kleren, dat verzacht de pijn in mijn hartje omdat ik jullie zo hard mis :-) hahah grapje e nog een toffe vakantie :-) en veel groetjes en kusjes val Matilde, oma, opa en ikke (Margot e) hopelijk gaan we nog is vlug skypen e en @papa draag maar veel zorg van mama e en @mama smeer papa goed in met zonnebrandcrème e allee ja veel kusjes xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha Dat schilderij boven jullie bed is van de ILKEA :p <3
    Liefs Matilde xoxo

    BeantwoordenVerwijderen