dag 8 : Key West

dag 8
Vandaag was het WMD ( wakker met Dafalgan) :-)
We waren gisteren naar Mallory Square gewandeld om te genieten van een mooie sunset, en uiteindelijk zijn we in een super gezellige Cubaanse outside bar beland. 


Er speelde een liveband, er werd gedanst en de mojito's vloeiden rijkelijk.


Iets té rijkelijk zo bleek deze nacht en ochtend. De mug die het aandurft op Philip nu de prikken, vliegt gegarandeerd een ganse week zat rond. :-)
Met het ouder worden, wordt blijkbaar ook de recuperatietijd langer, geen van ons 2 geraakte deze morgen vlot uit bed.
Deze middag slaagden we er dan toch nog in een een wandelingetje te maken, maar het is zoooooo heet. Niet normaal, dus na een uurtje houden we het alweer voor bekeken en zoeken de koelte van de airco op. Het is vandaag dus een beetje een rustdag geweest! We vliegen er morgen wel weer in!
Deze avond zijn we een hapje gaan eten in een Italiaans restaurantje in Duval Street nl. La Trattoria, we namen beiden een bruschetta als voorgerechtje en snapper, dat is een lokale vis, met pasta. Het was alweer njammie!


Aangezien we vandaag nog niet zoveel gedaan hadden, beslisten we van nog een stevige avondwandeling te maken. We stapten tot aan the most Southernpoint, een boei die op het meest zuidelijke punt van Key West staat. Daar ben je nog amper 90 miles van Cuba verwijderd. Het is een enorme toeristische trekpleister en haast onmogelijk om een persoonlijke foto te maken. Tenzij je zin hebt om een halfuurtje aan te schuiven, ... wij niet. :-)
Dan maar een fotootje met een familie Cubanen erop ipv 2 Belgen. 


We wandelen ook nog even naar de pier, naar het schijnt is de zonsopgang hier wondermooi. De avond valt al en het licht vermindert hier snel.


Op het gemakje slenteren we nog wat door de winkel- bar- restaurant- straat. Uit elke bar schalt een ander rocknummer, loeihard. Ik veronderstel dat ze daarbinnen oftewel allemaal oordopjes in hebben oftewel stokdoof zijn.
We spotten er ook nog een fiets met banden zo dik als die van een auto, een pick-up truck die praktisch volledig bekleefd is met allerlei schelpen, ... en een knalgele ronkende Lamborghini. Je ziet hier wat!


 Als slipper- verslaafde kon ik het niet laten om mij nog een paartje aan te schaffen. CROCS! Maar zo stijlvol vind je ze niet bij ons! This is Key West! ;-)


En nu ... slaapwel!
Grtjs, E & P

1 opmerking: