klik op afbeelding voor de foto's van dag 10
Vandaag vertrokken we na het ontbijt
richting Miami. Op onze planning stond enkel een tweede bezoekje aan
de Everglades, en wel om de Anhinga trail te doen.
Op de terugweg passeerden we opnieuw de
Old seven mile bridge en aangezien we er een paar dagen eerder
praktisch werden afgespoeld, vinden we het geen slecht idee om er nog
eens te stoppen en wat kiekjes te nemen. Je hebt er namelijk een
prachtig uitzicht. “Beneden” staat een man te vissen en Philip
heeft al in de mot dat er iets “serieus” aan zijn haak hangt, dus
ik volg. De man haalt echt een joekel van een vis uit het water, ...
zijn grootste tot nog toe vertelt hij ons.
We maken gedurende een half uurtje een
wandeling op de brug en nemen wat foto's. (zie fotomap :-))
Het is vandaag echt prachtig weer en
ook alweer vrij warm, dus als ik het bordje “Anne's Beach”
opmerkt, twijfelen we geen moment en rijden de parking op. Ik las op
Tripadvisor dat dit een klein strandje is maar ooooh zo mooi. Dus we
wagen het erop! Het strandje is inderdaad echt KLEIN! Het bestaat uit
kleine stukjes zand, inhammetjes van amper een halve meter breed. Dus
een strandlaken kan je hier niet echt kwijt. :-) Over de omgeving en
het uitzicht valt niet te discussiëren!
PARADISE!!
We zijn dan ook niet geneigd
om snel te vertrekken en mijn camera trouwens ook niet. De Anhinga
trail, daar denken we niet meer aan, die doen we wel een volgende
keer.
Na een uurtje genieten, rijden we
verder richting het noorden, het is ondertussen al 14u, en aangezien
we toch in de buurt van Sundowners zijn, gaan we de zaak ook eens
uitproberen wat de lunch betreft. Het valt zeker niet tegen, in feite
vond ik onze lunch beter dan onze dinner een paar dagen eerder.
Philip neemt de Tuna sandwich en ik de
grilled chicken met avocado, we splitten... zo proeven we beide eens.
Lekker!
15u30 ondertussen en aangezien check-in
voor 18u moet, en we van onze dochters de “opdracht” kregen om
toch wat Hollister kledij te kopen, rijden we richting South Miami,
want daar blijkt één van de drie shops gesitueerd te zijn.
We vinden parkeerplaats praktisch recht
voor de deur, want onze argwaan wekt. Temeer omdat er een “Tow
away- sign” staat. ;-) Ik haast me naar een madammeke dat net haar
parkeerticket betaalt, en vraag haar hoe dat zit. Blijkt dat de
laatste 2 plaatsen inderdaad tow-away zone zijn. Gelukkig rijdt de
auto voor ons net weg... ploblem solved! :-)
Na het shopping-uitje gaat het richting
Miami Beach.
Het is vrij druk, maar Philip loodst ons veilig tot voor
het hotel. Hier geldt valet parking. Aangezien ons hotel op Ocean
Drive ligt en hier gene millimeter vrije parkeerruimte is, kiezen we
ervoor om de wagen te laten bijhouden. Dus bagage uitgeladen,
sleutels afgegeven en ... alweer een zorg minder.
De kamer is mooi, niet heel ruim, maar aangezien ik hen gemaild had om te zeggen dat we onze 15de huwelijksverjaardag vierden was het bed mooi versierd. ;-)
Deze avond zijn we nog ons
dineer-plekje voor morgenavond gaan reserveren. Op Ocean drive
krioelt het van de eetgelegenheden, maar ze zijn om ter drukst... dus
had ik op voorhand een rustig Italiaans restaurantje uitgezocht. We
wandelen terug via het strand, en sluiten de avond af in het beroemde
News café, Philip neemt een Stella en ik een frozen Margarita.
Waarschijnlijk gaan we er morgen ook
ontbijten, want we hebben voor morgen een rondrit en rondvaart
gereserveerd. Om 10 am worden we in het hotel opgehaald en om 4.30 pm
zetten ze ons weer af. Hopelijk valt dit goed mee!
Grtjs, E&P
|
Jaaj Hollister kleren :) en hele toffe foto's echt :) bijna tijd om weer naar huis te gaan :))
BeantwoordenVerwijderenveel liefs xxx