dag 10 : Key West - Miami

klik op afbeelding voor de foto's van dag 10


Vandaag vertrokken we na het ontbijt richting Miami. Op onze planning stond enkel een tweede bezoekje aan de Everglades, en wel om de Anhinga trail te doen.
Op de terugweg passeerden we opnieuw de Old seven mile bridge en aangezien we er een paar dagen eerder praktisch werden afgespoeld, vinden we het geen slecht idee om er nog eens te stoppen en wat kiekjes te nemen. Je hebt er namelijk een prachtig uitzicht. “Beneden” staat een man te vissen en Philip heeft al in de mot dat er iets “serieus” aan zijn haak hangt, dus ik volg. De man haalt echt een joekel van een vis uit het water, ... zijn grootste tot nog toe vertelt hij ons.


We maken gedurende een half uurtje een wandeling op de brug en nemen wat foto's.  (zie fotomap :-))



Het is vandaag echt prachtig weer en ook alweer vrij warm, dus als ik het bordje “Anne's Beach” opmerkt, twijfelen we geen moment en rijden de parking op. Ik las op Tripadvisor dat dit een klein strandje is maar ooooh zo mooi. Dus we wagen het erop! Het strandje is inderdaad echt KLEIN! Het bestaat uit kleine stukjes zand, inhammetjes van amper een halve meter breed. Dus een strandlaken kan je hier niet echt kwijt. :-) Over de omgeving en het uitzicht valt niet te discussiëren!
PARADISE!! 







We zijn dan ook niet geneigd om snel te vertrekken en mijn camera trouwens ook niet. De Anhinga trail, daar denken we niet meer aan, die doen we wel een volgende keer.
Na een uurtje genieten, rijden we verder richting het noorden, het is ondertussen al 14u, en aangezien we toch in de buurt van Sundowners zijn, gaan we de zaak ook eens uitproberen wat de lunch betreft. Het valt zeker niet tegen, in feite vond ik onze lunch beter dan onze dinner een paar dagen eerder.
Philip neemt de Tuna sandwich en ik de grilled chicken met avocado, we splitten... zo proeven we beide eens. Lekker!




15u30 ondertussen en aangezien check-in voor 18u moet, en we van onze dochters de “opdracht” kregen om toch wat Hollister kledij te kopen, rijden we richting South Miami, want daar blijkt één van de drie shops gesitueerd te zijn.
We vinden parkeerplaats praktisch recht voor de deur, want onze argwaan wekt. Temeer omdat er een “Tow away- sign” staat. ;-) Ik haast me naar een madammeke dat net haar parkeerticket betaalt, en vraag haar hoe dat zit. Blijkt dat de laatste 2 plaatsen inderdaad tow-away zone zijn. Gelukkig rijdt de auto voor ons net weg... ploblem solved! :-)
Na het shopping-uitje gaat het richting Miami Beach.





 Het is vrij druk, maar Philip loodst ons veilig tot voor het hotel. Hier geldt valet parking. Aangezien ons hotel op Ocean Drive ligt en hier gene millimeter vrije parkeerruimte is, kiezen we ervoor om de wagen te laten bijhouden. Dus bagage uitgeladen, sleutels afgegeven en ... alweer een zorg minder.
De kamer is mooi, niet heel ruim, maar aangezien ik hen gemaild had om te zeggen dat we onze 15de huwelijksverjaardag vierden was het bed mooi versierd. ;-)

Deze avond zijn we nog ons dineer-plekje voor morgenavond gaan reserveren. Op Ocean drive krioelt het van de eetgelegenheden, maar ze zijn om ter drukst... dus had ik op voorhand een rustig Italiaans restaurantje uitgezocht. We wandelen terug via het strand, en sluiten de avond af in het beroemde News café, Philip neemt een Stella en ik een frozen Margarita. 


Waarschijnlijk gaan we er morgen ook ontbijten, want we hebben voor morgen een rondrit en rondvaart gereserveerd. Om 10 am worden we in het hotel opgehaald en om 4.30 pm zetten ze ons weer af. Hopelijk valt dit goed mee!
Grtjs, E&P

1 opmerking:

  1. Jaaj Hollister kleren :) en hele toffe foto's echt :) bijna tijd om weer naar huis te gaan :))
    veel liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen