Yep, 't is zo ver! De kogel is eindelijk door de kerk. Eind juni, begin juli reizen we richting het westen. We steken eindelijk nog eens "de grote plas" over... 't is alweer véél te lang geleden en het Amerika-microbetje was nu toch alweer een tijdje aan het kriebelen.
Deze keer brengen we een bezoekje aan The Sunshine State... FLORIDA, jawel!
Na wat heen en weer gemail en opzoekingswerk op internet kozen we ervoor om een 12-daags Fly en drive- pakket te "bestellen" bij een reisbureau: Exit-reizen. Eerder reisden we al naar NY met deze maatschappij en we waren heel tevreden van de service. No hassle. Via Alamo kozen we voor een Standard SUV, type Jeep Grand Cherokee of vergelijkbaar (kwestie van "all into the American feeling" te zitten). Momenteel ben ik volop op zoek naar geschikte verblijfplaatsen en leuke to-do's. We houden jullie op de hoogte! :)
Eva & Philip x
Maandag 17 december
Ondertussen zijn al heel wat hotels, guesthouses en resorts gereserveerd!(zie route en verblijfplaatsen). Van een paar wachten we nog op bevestiging. Wat de pittoreske restaurantjes, "keiwijze" eetgelegenheden, places of interest en coole things-to-do betreft... pfffft, dat wordt een moeilijke bevalling. IK KAN NIET KIEZEN!!! Wat een aanbod, en ik wil alles! ( Een typisch vrouwenprobleem zeker? lol) 'k Begin zo stilaan het gevoel te krijgen dat we beter een maand hadden geboekt. :-/
Donderdag 20 december
Wat een gedoe!! Blijkaar heb ik te vroeg victorie gekraaid wat "Exit-Reizen" betreft. We hebben zonet de beloofde en tevens ideale vlucht (vroeg vertrekken en laat terugkomen :-)) aan onze neus voorbij zien gaan. Hun uitleg ... geld moest binnen de 24u op hun rekening staan. Ja hallooooo, bij een overschrijving vanuit België is dat dus niet mogelijk en visa bieden ze niet aan! Ik had nochtans onmiddellijk betaald én een betalingsbewijs gemaild!!**Grmbl**!
We vliegen nu met United ipv met Virgin Atlantic.
Enfin, ... uiteindelijk komen we een pak later in Miami aan en zitten we tussendoor een 6-tal uur in de transitzone in New York. :-/. Terugkeren doen we via Frankfurt. Dus eerst eventjes 400 km te ver vliegen, om vervolgens terug te keren. Soit, het zij zo! Ik kijk er nog even hard naar uit! :D
Zaterdag 1 juni
Whoewoe... we vertrekken deze maand al! :p Reispassen zijn ondertussen in orde en vandaag werden we via het ESTA formulier ook toestemming verleend om de US te betreden!
Donderdag 20 juni
Vandaag dankzij het Florida forum alweer iets wijzer geworden en gebruik gemaakt van de Alamo time saver
Hier kun je dus online je gegevens ingeven zodat je heel wat tijd bespaart bij het ophalen van de auto. Toppie! :-)
