dag 4: Ft Meyers

klik op afbeelding voor de foto's van dag 4

Vandaag opnieuw WZW! Ik had voor vandaag een pontoonboot gehuurd, maar één blik door de lamellekes zegt mij dat dat niet zo een goed idee is. De lucht kleurt grijs, om niet te zeggen zwart. Maar ja, ... 't is gereserveerd dus we kunnen niet zomaar onze kat sturen. Om 8u staan we in de snookbight Marina, alwaar ik mijn triestig en bang gezicht opzet. Neen, ik zie dit echt niet zitten. De baas zegt dat het slechts wat drupt (en dat is ook zo), maar maakt er niet echt een probleem van als we de trip toch maar cancellen. En wat een geluk... nog geen 10 minuten later breekt de hel los! Een wolkbreuk zoals we er nog nooit één gezien hebben. Donder en bliksem... à volonté! :-) Het regent zelfs binnen in onze badkamer.
We schakelen dan maar opnieuw over op plan B --> een shopke doen. LOL
Op naar Tanger Outlet, deze mall is heel wat kleiner dan de vorige en slaat dan ook een minder groot gat in onze portemonee! Na een uurtje piepen de eerste zonnestralen van achter de “licht-grijze” wolken en het begint al aardig op te warmen! Joepie, ... we springen snel in onze auto en kunnen niet wachten om het strand onveilig te gaan maken.
Op de terugweg zijn we gelukkig alert en kunnen we nog net remmen voor een zwakke weggebruiker. We laten het beestje rustig oversteken en zetten onze weg richting beach verder.
 
Het strand is vrij smal en het doet wat aan ons eigen Noordzeestrand denken, het water is bruinachtig en zeker niet turkooisblauw zoals sommige foto's laten uitschijnen.
We maken een korte wandeling tot aan de pier en daar poseren een paar pelikanen gewillig voor een foto. Lucky me! :-)

Na een uurtje laten we het strand voor wat het is, want het is hier de Sunshine state en, na enige twijfel deze morgen, zullen we het nu wel geweten hebben. HEET!! We zoeken dan maar wat verkoeling aan het resort zwembad. Het water is zalig ... afgekoeld door de eerdere plensbui.
Op tripadvisor las ik dat Bowmans beach op Sanibel wel een bezoekje waard is en aangezien we morgenochtend al naar de Glades rijden, beslissen we om toch nog maar even in de wagen te springen richting Bowmans. Sanibel en Capiva zijn 2 eilandjes in de golf van Mexico en de enige weg ernaartoe is via een tolbridge. 



Een half uurtje later staan we in een Zwin-achtige omgeving. Het strand ligt bezaaid met miljoenen schelpen en het is ten strengste verboden om schelpen mee te nemen. Bij het zien van al die natuurpracht word je toch even stil. We wandelen er een uurtje en ik neem tientallen foto's. 

Aangezien we nu toch heel dicht tegen Captiva zijn, het uiterste puntje van het eiland, rijden we daar ook nog even naartoe. We rijden langs beachhouses om U tegen te zeggen. Pffft, ... wat een huizen! In Captiva eten we een homemade icecream'ke (mijn eerste van de vakantie!). Ik kies butternut cream en Philip gaat voor Dutch??? chocolate.

Op de terugweg rijden we nog langs de Publix om wat avondeten in te slaan: minitomaatjes, avocado, geroosterde kip, Italiaans stokbrood en als dessert ... meloen.
Veel groetjes, E&P

3 opmerkingen:

  1. Zo'n mooie schelpen! Jammer dat je geen mag pakken anders magje der wel èèn voor mij meepakken wè :) ;)
    Groetjes Matilde
    Ps: Voor papa
    Hebben er niet te veel mannen naar ons Bikini Babe gekenen ;)
    Bye xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooie foto's!! En wat wilt WZW (is het wolken zon wind?) eigenlijk zeggen? :) Veel groetjes van iedereen maar het meest van mij ;) xxx

    BeantwoordenVerwijderen