dag 7: Big Pine Key - Key West

klik op afbeelding voor de foto's van dag 7


Hier zijn we weer, ... dag 7 ondertussen! De tijd gaat snel when you're having fun! ;-)
We willen onze dag starten met een stevig ontbijt want we hadden we gisteren in de Publix eitjes gekocht, maar we hadden niet opgemerkt dat er geen kookvuurtje was. Dan maar op een originele manier eitjes proberen te koken... haha, niet doen! Na 35 min waren ze nog steeds lopend! 

Aangezien the office pas om 9 uur opent en we nog wel wat tijd hebben beslissen om eerst een wandeling te maken op the old seven mile bridge. Deze werd een aantal jaren geleden zwaar gehavend door een tornado, maar uit respect hebben ze deze toch laten staan, naast de nieuwe seven mile bridge. Die kennen jullie misschien wel uit de film "True Lies".

Anyway, de oude seven mile bridge is eigenlijk een veredeld wandelpad, over de oceaan, tot aan Pigeon Key. We beginnen de wandeling vol goede moed, het is perfect weer, licht bewolkt en niet te warm. Tot plots blijkt dat achter ons, we zijn amper een paar honderd meter ver, héééél donkere wolken komen opzetten. Ze komen echt uit het niets en veel meer dan 5 druppels waarschuwing krijgen we niet... de douche ... de hogedrukspuit wordt volledig opengedraaid! Miljaar, mijn haar! :-)
Op geen tijd zijn we beiden doorweekt, we waren misschien maar een paar honderd meter ver... maar op zo een moment lijken die meters kilometers. Druppend, je kan ons uitwringen, komen we bij de auto aan. Blij dat we nog niet uitgecheckt waren... we rijden dus terug naar ons verblijf waar we een warm (ja, warm) doucheke pakken en droge kledij aantrekken. De lucht kleurt nog steeds grijs en het ziet er niet naar uit dat het de eerste uren zal beteren. Vandaag stond Bahia Honda State park, op het menu, maar omwille van het weer veranderen we dat in The turtle Hospital.
Het blijkt heel interessant te zijn. We komen heel wat te weten over de verschillende soorten schildpadden, er zijn trouwens maar 7 soorten, waarvan er 5 in Florida voorkomen. In het hospitaal vangen ze zieke schildpadden op. Schildpadden met tumors, met vishaken in de maag, ... ze opereren ook. Tijdens een operatie moet een schildpad constant beademd worden, want blijkbaar moet dit diertje nadenken om te ademen, het gaat dus niet vanzelf. De leatherback turtle was mijn favoriet! Hij heeft schild in een soort kraakbeen, dat dus heel soepel is en hem de mogelijkheid geeft om heel diep te duiken. Hij kan zijn adem tot 70 min inhouden en kan kan reuzachtig groot worden. Stel jezelf eens een volkswagen beetle voor die het strand oprijdt, ... zo ziet een volgroeide leatherback turtle er dus uit!! Crazy, niet?
We bezoeken de tanks waar de zieke schildpadden zich bevinden, sommigen hebben zelfs een infuus. Het turtle hospital draait enkel op giften, ze krijgen geen subsidies of zo.

Aangezien het bij het buitenkomen nog steeds regent, rijden we door naar Deer Key, en gaan we een hapje eten in de No name Pub. Dit is een bar/ restaurantje waar de klanten hun naam op een dollarbiljet schrijven en dit tegen het plafond of de muur nieten. De zaak hangt echt VOL!! Vind je het onze?

Als appetizer nemen we chicken wings Caribbean style, volgens de waitress, “slightly spicy”, ... jawadde... wat is dan very spicy?? Mijn cola is nog nooit zo rap leeg geweest! :-)
Philip neemt een tuna sandwich als hoofdgerecht en ik wil die world famous barpizza wel eens proeven (met extra champignons en ham :-)). Njam, njam!



Als we rond 2 uur de bar verlaten schijnt de zon en beslissen we om toch even terug te rijden naar Bahia Honda State Park, we betalen de $9 entrée, en parkeren bij het strand. We hebben niet echt de tijd om volop van het strand te genieten, dus maken we een wandeling richting Old railroad bridge. Wow, wat een uitzicht! Hier kan je echt tropical pictures maken! 



Op de terugweg naar de auto spot Philip nog een limoengroen dier, van ong een 30 cm. Het lijkt wat op een hagedis of een leguaan.

Aangezien het nog een klein uurtje rijden is tot aan onze B&B, vertrekken we tijdig...en wat een geluk... het weer slaat alweer compleet om. Pfffft, je ziet praktisch geen hand voor ogen op de weg.


In Key West staan halve straten onder water en in de B&B zeggen ze ons ook dat niet niet het normale weer is voor juli. Jammer... :-/
Er is elke dag van 4.30 pm tot 5.30 pm happy hour in de keuken van onze B&B, of bij goed weer in de tuin, dus we gaan een glaasje/ flesje drinken. Het is er echt gezellig... alle koppels die hier momenteel verblijven zijn er en we praten honderduit!
Vanavond gaan we nog eventjes een wandeling maken, misschien tot Mallory Square.
Grtjs, E&P

1 opmerking:

  1. ziet er alweer een leuke dag uit! En die schildpad is super schattig :) maar spijtig van het slechte weer :(
    veel goetjes van iedereen xxx

    BeantwoordenVerwijderen