dag 11 : Miami

klik op afbeelding voor de foto's van dag 11

Deze morgen voor de zekerheid, toch maar onze wekker gezet. Dus na een verkwikkende douche zitten we om 8u30 al in The News Café met een omelette en wat vers fruit voor onze neus.
We hoeven ons niet te haasten aangezien we pas om 10 uur opgepikt worden voor de rondrit. De sightseeingbus arriveert precies op tijd en we kunnen onze plaatsen nog kiezen want er zit niet zoveel volk op. De bus stopt aan nog wat andere hotels en rijdt dan downtown om de passagiers te “verdelen”. Sommigen gaan een dagje naar de Keys, anderen bezoeken de Everglades (been there en done that J). Omstreeks 10u30 stapt onze gids, een leraar geschiedenis aan de university of Miami, op en begint de eigenlijke tour. Aangezien een heel groot deel van de inwoners van Miami Spaanstalig is, wordt alles zowel in het Engels en het Spaans uitgelegd.
We rijden langs het art deco district, nl. Ocean Drive, waar ook iets over ons hotel verteld wordt. Waldorf Towers werd gebouwd in 1920, geen wonder dat de isolatie zo slecht is, ik kon mijn buurman gisterennacht horen geeuwen alsof hij naast mij lag! En het is een zusterhotel van het Waldorf Astoria in NY. 



Aan heel veel van deze hotels hangt wel een verhaal vast. De meeste zijn één of meerdere keren als filmdecor gebruikt, andere zijn dan weer favoriete hotels van celebrities.






Een paar blokken verder dan ons hotel bevindt zich het huis van Versace, waar de kledinggoeroe in 1997 op de trappen van zijn eigen huis werd doodgeschoten. Hij had de gewoonte om elke dag om 7u een Cubaanse koffie te gaan drinken en dat wist zijn moordenaar, dus bij zijn terugkomst stond deze laatste hem op te wachten. 


Foto’s nemen vanop een bus is echter niet zo handig dus... ik heb vooral gekeken en geluisterd, en af en toe een fotootje van mindere kwaliteit genomen. :p
We passeerden het huis van Kevin Costner, en het penthouse van George Michael.
  huis Kevin Costner
Ook City Hall ligt op onze toeristische route, blijkbaar was dit vroeger het gebouw van Panam, de luchtvaartmaatschappij die in 1927 de eerste passagiersvlucht op zijn rekening mocht schrijven. Ze vlogen naar Havana.

Miracle Mile is een straat vergelijkbaar met Rodeo Drive in LA. Als je daar gaat shoppen moet je een zak geld meenemen! De bekendste en tevens duurste bruidswinkels van de wereld zijn er gevestigd. Je betaalt er gemiddeld $30 000 voor wat “wit kanten geluk”.

Ook het ultieme bewijs dat in Amerika niets té gek is, vind je op Miracle Mile. Er is namelijk een hondenrestaurant. Je kan er met je hond gaan lunchen... er is keuze uit verschillende patés, steaks, ...(let op: zonder hond kom je er niet in! :))
Rond 12u is er een stop ingelast. De bus zet ons af op de befaamde "Calle Ocho in Little Havana".Dé Cubaanse buurt. 


Hij leidt ons naar de sigarenwinkel van Don Pedro. Een rasechte 84 jarige Cubaan, die al sigaren rookt van zijn 11de

Don Pedro had initieel zijn plantages in Havana, maar alles werd geconfisqueerd en hij werd 20 jaar opgesloten. Uiteindelijk heeft hij de plantages opnieuw uitgebouwd op de Dominicaanse Republiek en startte hij een shop in Miami. In de winkel kan je zien hoe de sigaren gerold worden. 

We eten er ook een ijsje... al is kiezen even moeilijk. Ze hebben hier meer dan 70 soorten. Ik vraag even om de “Elvis” te proeven, het is een combinatie van banaan en buttercream. Niet echt mijn ding. Philip wou chocolade, maar die is nog te vers, dus nemen we allebei een almond. Lekker!


Na een 3 kwartier moeten we alweer de bus op. We rijden nog even door Coral Gables, een buurt vol met “exotic cars”, ... zijnde Mercedes, BMW, Maseratti, Corvette, ...Very “exotic” J
In de port of Miami hebben we nog een klein uurtje vooraleer de boottocht start, dus ik kijk even bij Victoria Secret en koop mij bij Guess ook een nieuwe zonnebril.
Het Hardrock Café ligt ook in de bayside van Miami is echt ENORM!! Het is het enige Hardrock Café in de wereld dat geen gitaar boven de entree hangen heeft, aangezien die er door de hevige stormen is afgewaaid. :/



Tijdens de boottocht varen we even door de haven en krijgen een panoramisch zicht over de skyline van Miami (het doet me wat aan Manhattan denken).



Vervolgens gaat het richting Fisher Island. Dit is een eiland waar heel wat beroemdheden wonen. Er is geen brug ernaartoe en je kan het enkel bereiken met een boot of helikopter én OP UITNODIGING.



Op de andere eilandjes zien we onder andere de huizen van Gloria Estefan, van wijlen ElizabethTaylor, Sylverster Stallone, Shakira

                                 Gloria Estefan

     huis dat gebruikt werd in film "The specialist"


 Shakira
Het huis van dokter Philip Frost, beter gekend als dokter Viagra... is echt immens!! Hij woont er met zijn vrouw, ze hebben geen kinderen en betalen elk jaar $730 000 tax voor het huis.

Voor de geïnteresseerden, ... de laatste 2 bouwplekken zijn on the market voor $7 000 000 per lot.

We genieten van de prachtige uitzichten.



Om 16u30 zijn we terug op het hotel en aangezien we pas om 20u30 in het restaurant gereserveerd hebben, beslissen we om toch even te genieten van Miami Beach. ZALIG!!

De gids had eerder die dag gezegd dat Espanola Way de moeite was en dat je dat zeker eens moest bekijken, en aangezien ons restaurant in de buurt is vertrekken we een half uurtje eerder.

Pffft, ... wat een toeristisch gedoe! Het is een korte straat, met het ene zuiders (Mexicaans, Italiaans, Spaans) restaurant tegen het andere en DRUK!! We zijn blij dat we aan de overkant van de straat hebben gereserveerd. Ik koos Osteria del theatro uit op basis van de goeie recensies.


                                        Linguini al vongole

 En het was een schot in de roos (en ook in onze portemonnee :-/), maar we genieten echt van ons overheerlijke “laatste avondmaal” en wandelen langs Ocean Drive terug naar het hotel.






De valiezen staan al klaar, dus morgen voormiddag kunnen we nog een uurtje van het strand genieten, en dan ... home again! :-) Bye



Grtjs, E&P

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten